Brīnummāja
  • Sākums
  • Jaunumi
  • Mācību centrs
    • Montessori
    • Mācīšanās traucējumi
    • Selektīvais mutisms
  • Labdarības projekti
  • Sociālā rehabilitācija
  • Brīnummāja
    • Kontakti
    • Mūsu redzējums
    • Īstenotie projekti
  • In English

Marijas Montessori atklājumi

Marija Montessori bija itāļu zinātniece, kas visu savu mūžu veltīja, lai pētītu bērnus un atrastu bērnu attīstībai visatbilstošākās pieejas. Sākotnēji M. Montessori strādāja ar bērniem, kuriem bija garīgās attīstības traucējumi, bet vēlāk viņa izveidoja skolas, kurās ieviesa savu pētījumu rezultātā radītās metodes. Katrs vingrinājums tika ievietots vidē un pilnveidots tā, lai tas piesaistītu bērnus un kalpotu noteiktam mērķim. Jā, katram vingrinājumam Montessori pieejā ir noteikts mērķis, tādēļ Montessori speciālisti visā pasaulē seko vienotiem principiem. Sākotnēji Marija Montessori bija iecerējusi savu metodi saukt par "zinātnisko pedagoģiju", bet šī termina vietā publikācijās parādijās nosaukums "Montessori pedagoģija", kurš aizvien tiek lietots. 
M.Montessori izdarīja vairākus atklājumus, kā piemēram:
  • bērnam piemīt neierobežots potenciāls mācīties - bērns mācoties nenogurst, viņš tver visu apkārtējo ar tādu vieglumu, kā elpojot;
  • bērna vēlmes un iekšējās vajadzības nosaka aktivitāšu izvēli - M. Montessori to sauc par iekšējo skolotāju - bērns aktivitātes neizvēlas nejauši, viņa iekšējais skolotājs vada viņu, atbilstoši aktuālajām attīstības vajadzībām;
  • bērni dod priekšroku strādāt, nevis rotaļāties - materiāli Montessori vidē sagatavo bērnu noteiktām prasmēm, tie ir aizraujoši, bet to mērķis nav izklaidēt;
  • bērns pats mācās, skolotāja uzdevums ir kalpot - lomu sadalījums Montessori vidē ir atšķirīgs, skolotāja loma ir vairāk pasīva un pats galvenais skolotāja uzdevums ir vērot bērnu, lai varētu nodrošināt tieši konkrētajam bērnam nepieciešamo atbalstu;
  • bērniem patīk klusums - ir svarīgi atrast laiku, kad bērns var būt klusumā, tā piemēram, prezentējot vingrinājumu, skolotājs lieto pēc iespējas mazāk vārdu, lai bērns varētu pilnīgāk to uztvert;
  • bērniem ir tieksme atkārtot vienu un to pašu darbību neskaitāmas reizes - mums nav jācenšas vienmēr piedāvāt ko jaunu, bērnus aizrauj jau pazīstami uzdevumi un viņi labprāt tos atkārto neskaitāmas reizes.
Vecāku un skolotāju starpā dažkārt ir diskusijas par to, cik lielā mērā kāds piekrīt vai nepiekrīt Montessori pedagoģijā īstenotajām pieejām. Šādos brīžos vienmēr palīdz viens no fundamentālākajiem Marijas Montessori uzstādījumiem - vērojiet bērnu, vērojiet ar tādu aizrautību, kā zinātnieks pēta augus laboratorijā, aizmirstoties laikā un vietā. 

Visas pareizās atbildes ir paslēptas pašā bērnā, jautājums tikai, vai mēs, pieaugušie, to protam pamanīt.

Uzzini kā Smilšu istabas nodarbības palīdz bērniem attīstīties!

Ja Tev ir jautājumi - raksti vai zvani, lai pieteiktu iepazīšanās apmeklējumu Smilšu istabā!
Kontakti
Kontakti | Īstenotie projekti | Aktualitātes | Labie darbi | Sajūtu istaba | Īsfilmas | Montessori
© COPYRIGHT 2015-2020.
​ALL RIGHTS RESERVED.
  • Sākums
  • Jaunumi
  • Mācību centrs
    • Montessori
    • Mācīšanās traucējumi
    • Selektīvais mutisms
  • Labdarības projekti
  • Sociālā rehabilitācija
  • Brīnummāja
    • Kontakti
    • Mūsu redzējums
    • Īstenotie projekti
  • In English